Kampaň

T-Mobile - Sea Hero Quest

  • Kategorie: Nejlepší malá kampaň
  • Zadavatel: Deutsche Telekom / T-Mobile Czech republic
  • Autor: T-Mobile Czech republic, Senior manažer kampaní, Milena Taraležkovová / Specialista médií, Lenka Plešková, Jakub Peterka
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Kampaň na podporu první mobilní hry na světě, která pomáhá vědcům v boji proti demenci. Lidi tráví celosvětově 3 miliardy hodin týdně hraním her a naším cílem bylo lidi přesvědčit, aby tento čas věnovali hraním naší hry, díky které vědci lépe porozumí demenci a celý vývoj poznání této nemoci se díky tomu urychlí až o stovky let. Již pouhé 2 minuty hraní vydají za 5 hodin výzkumů, které jsou navíc finančně náročně a prostředky na výzkum nedostačující. Celá hra je založena na orientaci v prostoru, protože ztráta orientace je jedním z prvních příznaků demence. Vzhledem k neexistujícím datům vědci neumějí zatím vydefinovat, kdy se jedná o ztrátu orientace způsobenou věkem a kdy nemocí. Právě díky anonymnímu sběru dat v této hře jim pomůžeme celý výzkum výrazně urychlit. Naším cílem bylo 15.000 stažení a v tuto chvíli máme přes 150.000 stažení a hra se stále stahuje a hraje! Podařilo se nám vědcům tak vygenerovat data, jejichž sběr by trval desítky let.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Jelikož šlo o "dobročinnou" aktivitu, tak cílem mediální strategie bylo vybudovat maximální povědomí o hře s minimem finančních prostředků. Představit lidem tuto unikátní hru a její význam včetně budování povědomí o vážnosti nemoci zvané demence. Mediální mix byl postaven na kombinaci vyjednaných prostor v klasických médiích, přes interaktivní outdoor, kina až po spolupráci s ambasadory z různých oblastí (od odborníků na tuto nemoc, až po nejznámější české i světové YouTubery a influencery). Významnou součástí byly také PR aktivity.

Druhým cílem pak bylo okamžité stažení hry, které jsme realizovali primárně v online médiích, reklamou přímo v aplikacich a hrách, ve spolupráci s influencery, ale také na interaktivním CLV s celopolepem a LCD displejem v zastávce MHD (JCD Innovate).

Detaily viz Realizace.

Inovace a unikátnost

Co by se stalo, kdybychom čas, který strávíme hraním her věnovali na dobrou věc? Týdně strávíme po celém světě více než 3 miliardy hodin týdně hraním her, tak pojďme využít tento čas k tomu, aby se svět stal zase o něco lepší místem pro život. A protože věříme, že život a zážitky se mají sdílet a demence je nemoc, která ničí paměť, vytvořil Deutsche Telekom unikátní mobilní hru, která pomůže vědcům v boji proti demenci a posune tak její výzkum až o 100 let vpřed.

LIFE IS FOR SHARING – SHARE YOUR TIME AND PLAY FOR GOOD

Realizace

Pro budování povědomí jsme nasadili YouTube videa o hře a o tom, jak tato hra pomáhá vědcům, epické spoty v TV a v sítí kin po celé ČR, CLV plochy, outdoor, print, PR (tiskové zprávy, inzerce, podpora odborníka v DVTV), podpora ambasadorů (Petr Čech v rámci svého Fcb, olympijský výbor, Richard Krajčo), spolupráce s YouTuberem Jirkou Králem, podpora v socialu včetně kampaně Nebuď dement, která cílila na mladší CS pomocí instagramistů a dalších influencerů, podpora na Rock for People, Kryštof kempu, v rámci Avon pochodu, dále podpora v pořadu Aplikace, Dotykáč a Aliho parťáci.

Přímé stažení nám podporovali v rámci onlinu formáty hra ve hře (Xaxis) a video seeding a samozřejmě výše zmíněné linky pod příspěvky našich influencerů.

Nejúspěšnější měřitelné formáty:
YouTube kanál s videem o hře, YouTuber Jirka Král, bannery game in game a ostatní online formáty, které umožňují přímý proklik ke stažení.

Výsledek

Cíl na začátku kampaně 15.000 stažení. Aktuální počet stažení je 158.454 a hra se stále stahuje a podporuje v rámci právě probíhajících Kryštof kempů. Máme největší počet stažení v rámci Evropy a jsme třetí na světě za USA a Čínou. Byly jsme aplikací číslo 1 jak v app store tak v Google store. Po odvysílání videa s Jirkou Králem se během dvou dnů stáhlo přes 20.000 aplikací. Začali nás podporovat různí influenceři na svých instagram účtech. Navázali jsme spolupráci s profesorem Hortem, předním českým odborníkem na problematiku demence a Alzheimerovy choroby, který naší hru podporoval v rámci svého vystoupení v DVTV. A to celé za minimální mediální a produkční budget (cca 1,2 mio média, cca 0,5 mio produkce).

A/V dokumentace (nepovinná příloha)
good_game_kolaz_primerene_velka.jpg
soutez_5x7.jpg

FLEMA Media Awards 2016